zakon     Дуго очекиване Измене и допуне Закона о заштити од пожара заобићи ће добровољне ватрогасце и добровољну ватрогасну организацију.

     Постојећа решења уређења добровољног ватрогаства у Србији у склопу Закона о заштити од пожара уопште не препознају добровољну ватрогасну организацију у облику у каквом она постоји.

 

IMG 20131011 112227

      На почетку јавне расправе која је 11.10.2013 године одржана у Привредној комори Србије  присутнима се обратио помоћник министра унутрашњих послова господин Предраг Марић. У свом уводном излагању дао је образложење потреба измена и допуна Закона о заштити од пожара и конкретно се осврнуо на поједина решења. На крају свог излагања господин Марић је истакао да МУП- РС и Сектор за ванредне ситуације није у могућности да уради измене и допуне Закона о заштити од пожара у делу добровољног ватрогаства, већ да ће се та област уредити посебним законом.

 

 

zakon     Погледајте Нацрт измена и допуна Закона о заштити од пожара....

Опширније: Нацрт измена

Преузето са интернет презентације Владе Републике Србије

27.08.2013 године

http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=195111        

 

      У Србији постоји раскорак између прописа који морају да се примењују и праксе Евопске уније којој тежимо и зато је неопходно донети подзаконске акте који су усклађени са директивом ЕУ када је у питању област заштите од пожара, рекао је данас начелник Сектора за ванредне ситуације МУП-а Србије Предраг Марић.

view image1"Чињеница је да смо једном ногом у прошлом веку, а другом у овом и да имамо велики раскорак између, с једне стране, прописа које морамо да примењујемо и праксе ЕУ којој тежимо", рекао је Марић на конференцији "Сагледавање законске регулативе и техничких прописа у области заштите од пожара са аспекта енергетске ефикасности у процесу изградње и санације објеката".

Према његовим речима, та неусаглашеност врло често доводи до извесних погрешних тумачења поступања инспектора за превентиву Сектора за ванредне ситуације.

"Врло често се чују примедбе да су наши инспектори кочничари бржег инвестирања у Србију, кочничари приликом пуштања у рад одређених важних објеката не само у Београду, већ и за остале градове. Негде се губи из вида чињеница да су то људи који морају да примењују прописе који су на снази", рекао је Марић оцењујући да је ту раскорак и тежиште на чему сви заједно треба да радимо.

Он је истакао да је актуелни Закон о заштити од пожара донет 2009. године, а да је ступио на снагу 1. јула 2010. године, међутим да је у периоду примене показао извесне недосататке.

"Због тога смо одлучили да идемо у његову измену. И тај акт ће у септембру имати четири јавне расправе - Новом Саду, Београду, Нишу и Крагујевцу где ће стручна јавност, пре свега, бити у могућности да се упозна са садржином нових предлога и да укаже на допуне и недостатке како би заједнички дошли до доброг законског акта који ће отворити могућност да се много брже, боље и квалитетније раде подзаконски акти", рекао је Марић.

Он је додао и да ће највећи бенефит новог закона бити то што ће се отворити могућност за доношење валидних и одговарајућих подзаконских аката који морају да буду усклађени са директивом ЕУ.

Марић је истакао и да је битан елемент заштите објеката од пожара и експлозија карактеристика материјала које се уграђују у конструкцију објеката или се користе за ентеријер, као и начин изреде инсталација које су уграђују у објекат, а значајне су за заштиту од пожара.

"Матерјали и инсталације морају да поседују техничке услове у погледу отпорности и реакције на пожар и могу значајно да утичу на енергетску ефикасност објекта'', рекао је Марић и додао да Управа за превентивну заштиту поред Закона о заштити од пожара примењује 74 подзаконска акта и око 400 стандарда којима се сагледавају технички захтеви за безбедну изградњу објеката.

Према његовим речима, најслабија тачка је да та што највећи број њих датира из давних дана.

"Сматрамо да решење за садашње стање по том питању треба тражити у имплементацији Директиве за грађевинске производе ЕУ. Сматрам да раскорак између постојећих подзаконских аката и онога ка чему тежимо, а то је да будемо део Европске уније, у безбедносном сегменту, можемо превазићи непосредном применом правила ЕУ", закључио је Марић.

Како је рекао, на тај начин би се отклонио читав низ недостатака који за последицу имају мишљење да се применом постојећих подзаконских аката заправо отежавају инвестиције, улагање у Србију и изградња нових објеката .

 

 

http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=195111

Допис Министарства унутрашњих послова Сектора за ванредне ситуације

 

      Министарство унутрашњих послова, Сектор за ванредне ситуације је припремио Предлог нацрта Закона о одбрани од града и Предлог нацрта Закона о изменама и допунама Закона о заштити од пожара.

 

        У циљу одржавања квалитетне јавне расправе и ради добијања мишљења заинтересованих припадника стручне јавности, позивамо Вас и Ваше сараднике да присуствујете јавној расправи. Предложени термини јавне расправе по регионима, заказани су у следећим терминима:

 

         30. септембар 2013. године у Великој сали Скупштине града Крагујевца, Улица Трг Слободе број 3. Крагујевац, која ће обухватити и све остале коморе из окружења, научне институције и представнике јединица локлне самоуправе из централне и западне Србије.

 

         04. октобар 2013. године у Привредној комори Војводине,   Ул.   Хајдук   Вељков   венац   11.   21000   Нови   Сад,   за   све заинтересоване представнике научних институција и јединица локалне самоуправе из АП Војводине.

 

         08октобар 2013. године у региналној Привредној комори Ниш, Ул. Добричка 2. 18000 Ниш, која ће обухватити и све остале коморе из окружења, научне институције и представнике јединица локлне самоуправе из јужне Србије.

 

         11октобар 2013. године у Привредној комори Србије у Београду, Ул. Ресавска 13-15. 11000 Београд, као централна јавна расправа, која ће обухватити региналне коморе у Ваљеву, Пожаревцу и остале, научне институције и представнике јединица локлне самоуправе.

          ПРЕУЗМИТЕ ПРЕДЛОГ ИЗМЕНА И ДОПУНА ЗАКОНА О ЗАШТИТИ ОД ПОЖАРА, ОБРАЗЛОЖЕЊЕ ПРЕДЛАГАЧА, ПРОГРАМ ЈАВНЕ РАСПРАВЕ...


Нормативна акта неопходна за рад добровољне ватрогасне организације


Државно законодавство

Закони

Правилници

Остала акта


Нормативна регулатива Ватрогасног савеза Србије

Статут

Правилници

Остала акта

 

Ко је присутан

Ко је на мрежи: 35 гостију и нема пријављених чланова

2001-2016 Ватрогасни савез Србије - Нормативна акта. Сва права задржана.Препоручени претраживач Mozila Firefox
Powered by Joomla 1.7 Templates